نوشته شده توسط : gogos

'فریبا مددی ' روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: دختران بدمینتون باز ایرانی با توجه به تمرینات خوب از تجربه كافی برخوردارند اما باید امكان و فرصت محك این تجربه را در میادین بین المللی نیز كسب كنند.

وی با اشاره به رشد تیم های ملی بدمینتون زنان نسبت به سالهای اخیر ادامه داد: طی دو سال گذشته طرح استعداد یابی در حوزه زنان در سطح بسیار گسترده ای انجام شده و این مساله سبب شده تا امروز دیگر با محدودیت بازیكن خوب مواجه نباشیم و در همه مقاطع سنی از نوجوانان، جوانان و بزرگسالان بازیكنان قدرتمندی در اختیار داریم.

مددی با یادآوری اینكه تا پیش از این همیشه با مشكل انتخاب بازیكن خوب مواجه بودیم ، گفت: به منظور برگزاری رقابتهای بین المللی فجر، حدود 48 بدمینتون باز زن از سراسر كشور به اردو دعوت شدند و در مجموع از بین این نفرات 16 نفر در رده های سنی بزرگسالان، جوانان و نوجوانان انتخاب و به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

رقابتهای بین المللی بدمینتون فجر از 27 تا 30 بهمن ماه در سالن حجاب تهران برگزار خواهد شد.

وی همچنین به رشد سطح لیگ برتر و سایر رقابتهای این رشته اشاره كرد و افزود: خوشبختانه با توجه به شناسایی بازیكنان برتر در سطح كشور، رقابتهای لیگ برتر در سال جاری با حضور تیم های بیشتر برگزار شد و از رونق زیادی برخوردار بود ،

نایب رییس فدراسیون بدمینتون افزود: برخی باشگاهها با دختران بدمینتون باز قرار دادهایی نزدیك به 10 میلیون تومان منعقد كردند و این درحالی بود كه سال گذشته حتی رقم این قراردادها به یك میلیون تومان نیز نمی رسید.

مددی همچنین گفت: در حال حاضر برترین های دنیا همان برترین های شرق آسیا هستند و دختران بدمینتون باز ایرانی باید در سایه حمایت بیشتر مسوولان ورزش كشور و فدراسیون رشد سریع تری داشته باشند.

وی افزود: هم اكنون كشورهای چین ، مالزی، ژاپن در سطح یك آسیا و جهان می درخشند و كشورهایی چون هند ، تایلند و هنگ كنگ رتبه دو آسیا را در اختیار دارند و ما نیز در حال نزدیك شدن به كشورهای درجه دو آسیا هستیم.

مددی به عملكرد سال جاری فدراسیون در حوزه زنان اشاره كرد و گفت: تا به امروز 100 درصد برنامه های تعیین شده در تقویم فدراسیون اجرایی شده و امیدوارم برنامه دو ماه آینده نیز بدون هیچ مشكلی اجرایی شود.

وی افزود: مسابقات قهرمانی كشور امسال در حوزه زنان در چهار رده سنی ، نونهالان ، نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان برگزار شده است و هفته نخست اسفند ماه نیز رده پیشكسوتان برگزار خواهد شد.

مددی با اشاره به اینكه بدمینتون بازان مرد بیشتر از زنان به رقابتهای بین المللی اعزام شده اند ، گفت: البته فدراسیون تلاش كرده تا زنان نیز به مسابقات برون مرزی و بین المللی اعزام شوند و البته بخشی از این اعزام ها از سوی فدراسیون بوده و برخی با هماهنگی فدراسیون به صورت شخصی انجام شده است .

وی اعزام دختران نوجوان به هند و اعزام تیم ملی متشكل از بزرگسالان، جوانان و نوجوانان به مسابقات جهانی تركیه را از دیگر برنامه های سالجاری در حوزه زنان عنوان كرد و گفت: البته ما تلاش كردیم با حمایت از دختران امكان حضور آنان در مسابقات آزاد را نیز فراهم كنیم كه اعزام امیری پور به قبرس در همین راستا انجام شد.

مددی در ادامه به اعلام آمادگی زنان بدمینتون باز از كشورهای ، تركیه ، نروژ، اتریش ، هند ، انگلستان ، فرانسه ، آمریكا ، المان ، پرو، یونان ، ژاپن ، دانمارك، سوئد و افریقای جنوبی برای حضور در رقابتهای بین المللی فجر خبر داد و گفت: تاكنون بیش از 30 بدمینتون باز از 14 كشور برای حضور در این مسابقات اعلام آمادگی كرده اند و ممكن است تا زمان برگزاری رقابتها این نفرات و تیم های شركت كننده افزایش یابد.

وی افزود: خوشبختانه امروز مربیان خوبی در حوزه بانوان در سطح كشور فعالیت می كنند و باید علم آنان در این حوزه به روز شود كه برای این مورد نیز در حال رایزنی و نامه نگاری هایی با برخی كشورها هستیم تا در صورت امكان مربیانی به این دوره ها اعزام شده و دوره هایی نیز با حضور مربیان بین المللی در داخل برگزار كنیم.

1828**1553





:: برچسب‌ها: اسپانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 234
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 19 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: